Zelfstroom

Zonnepanelen voor iedereen

“Zelfstroom vindt dat iedereen zonne-energie moet kunnen opwekken. Daarom kun je bij Zelfstroom zonnepanelen huren, en kopen. Zo maken we zonne-energie leuk, makkelijk en betaalbaar.’’ Zelfstroom is in 2014 opgericht met als doel de energietransitie te versnellen. Als grootste leverancier van zonnepanelen huren maken zij zonne-energie bereikbaar voor iedereen. Dit in combinatie met de verkoop van zonnepanelen zorgt ervoor dat iedereen met een geschikt dak kan kiezen voor zonnepanelen! Mét of zónder eigen investering.

Daarnaast is Zelfstroom officieel als B Corp gecertificeerd. Een B Corporation® is niets minder dan een organisatie die het goed voor heeft met de wereld. Zelfstroom is expert op het gebied van zonne-energie en heeft het hele traject – van advies tot en met installatie – in eigen beheer. Want ontzorging staat bij Zelfstroom centraal.

Beoordelingen

Zelfstroom
3.8
Gebaseerd op 803 recensies
powered by Google
Albrecht HaanAlbrecht Haan
07:02 08 Sep 22
UPDATE: Inmiddels een specialist mét expertise aan de deur gehad. Complimenteerde ons met onze mooie dakpannen en gaf aan dat ook op ons dak de zonnepanelen keurig netjes geïnstalleerd kunnen worden maar dat het een klein beetje meer aandacht verlangt. Iets wat voor Zelfstroom dus teveel gevraagd is. Nogmaals, voorkom dat je in de problemen komt... en doe geen zaken met Zelfstroom.Doe geen zaken met Zelfstroom. Wat een waardeloze organisatie!! En als ik de reviews hieronder mag geloven ben ik niet de enige. Sinds maart met deze club in contact voor het plaatsen van panelen. In juni een naar mijn smaak iets te amicale en ongemanierde Jan Doedel op bezoek gehad voor een schouw, niets aan de hand, alles was voor elkaar. In september zouden de panelen gelegd worden en nu, uit het niets, een mailtje waarin staat dat de panelen toch niet gelegd kunnen worden omdat onze dakpannen te plat zouden zijn. Zelfstroom kan niets meer voor ons betekenen, we kunnen weer van voor af aan beginnen. De panelen kunnen, net als bij de huizen van onze buren, prima op ons dak. Het is slechts een kwestie van iets secuurder werk leveren. Maar zoals ik uit onderstaande reacties begrijp is dat juist jullie grootste beperking. Stelletje amateurs! Bespaar me jullie quasi begripvolle reactie voor de bühne hieronder want jullie willen toch niets voor ons doen, dat heeft jullie collega ons heel duidelijk laten weten zojuist. Prutsers!lees meer
Yuri StorkenYuri Storken
05:21 07 Sep 22
20/6 was het zo ver de paneeltjes liggen er strak op. Maar werkloos. Sinds 20/6 inmiddels 4x contact gezocht, weten jullie al iets over de omvormer. De helpdesk geeft aan dit bij de planning te leggen. Update. 15/7 eindelijk contact geweest. Volgende week zouden we een werkend systeem moeten hebben, 21/7 alles gereed gemaakt. Systeem werkt... zoals we mogen verwachten. De extra informatie welke ik opgevraagd had netjes en snel ontvangen. Achteraf nog vragen gehad welk netjes en zorgvuldig zijn beantwoord. 7/9 het systeem werkt zoals het moet, zeer tevreden over de opbrengst.lees meer
MJ TeunissenMJ Teunissen
11:24 25 Aug 22
Ik zat met een probleem voor wat betreft de Growatt omvormer.Ik zat met een probleem voor wat betreft de Growatt omvormer die over slechts een RS232 poort beschikt terwijl ik over twee sticks heb (Growatt en Bliq) die beiden moeten worden gevoed met data uit die ene poort. Ik stuurde een mail naar Zelfstroom met de vraag of ik een RS232 splitter... kon gebruiken.Een paar uur later werd ik gebeld door Danny van de klantenservice die het een interessante vraag vond en daar graag meer over wilde weten. Wij hadden een zeer verhelderend gesprek en eigenlijk was ik aangenaam verrast. Danny was zeer proactief en hij gaf mij goede tips om het probleem verder op te pakken teneinde dit op te lossen. Fijn dat je op deze interactieve wijze weer verder bent gekomen met de oplossing. Dank Dannylees meer
Gaby Vd BGaby Vd B
09:26 25 Aug 22
Op 17 aug jl zijn er bij ons 12 panelen geïnstalleerd. Voorafgaand hieraan is er op 28 april jl is er een schouwer geweest voorafgaand aan de installatie van de zonnepanelen. Deze heeft ook naar beide meterkasten gekeken en deze ok bevonden. Nu zijn de panelen geïnstalleerd en heeft de elektricien aangegeven dat de meterkast onveilig is!! Teveel... groepen op 1 aardlek en deze moet dus vervangen worden, tegen kosten van rond de 700 euro! Wij hebben Zelfstroom om uitleg gevraagd en aangegeven dat wij niet akkoord gaan met een onveilige situatie en ook niet met het betalen van deze kosten aangezien dit nu juist was waar de schouwing voor bedoeld was! Er hebben sinds de schouwing nl geen wijzigingen plaatsgevonden, dus dit had al geconstateerd moeten zijn tijdens de schouwing. Zelfstroom reageert echter totaal niet wanneer wij contact met hen zoeken.....lees meer
Joey van LeijenhorstJoey van Leijenhorst
10:40 18 Aug 22
Al weken ben ik bezig om een offerte geactiveerd te krijgen en na 4 telefoontjes + toezeggingen is dit eindelijk gelukt. Vervolgens wederom 5 keer moeten bellen voordat ik gebeld werd over mijn vragen om de offerte te wijzigen. Te woord gestaan door een dame genaamd Yunaida die allesbehalve klantvriendelijk en meedenkend was. Aangegeven en foto's... via de mail gestuurd van andere partijen die een andere indeling hebben, maar hier had zij geen boodschap aan. Blijkbaar hebben deze partijen het fout en zij adviseert om dan maar met andere partijen in zee te gaan (waar Zelfstroom mijn voorkeur had i.v.m. een eerdere positieve ervaring). Zelfstroom geeft in naam van deze dame overduidelijk een boodschap af klanten niet nodig te hebben, want het is druk genoeg! Jammer! Maak niet de fout zoals jaren geleden gedaan is, er komen altijd weer tijden aan waar je de klanten wél nodig hebt!lees meer
MF MarcMF Marc
09:47 08 Aug 22
Ik heb door Zelfstroom via vereniging eigen huis 10 panelen laten plaatsen. De bekabeling naar de meterkast had ik zelf gedaan. Verder heb ik niets hoeven doen en de panelen werken, alleen jammer dat je via de app niet elk paneel kan bekijken of deze goed functioneert. Moet wel kunnen via een andere app, eens nagaan hoe dat moet.
dylano Van Steenbergendylano Van Steenbergen
17:43 04 Aug 22
Nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt.Installatie ging al niet zoals het moest lopen. Nou ja kan gebeuren...zorg dan dat het daarna goed loopt...Zodra ze geld binnen hebben en er problemen zijn dan zijn ze nie thuis....word je van het kastje naar de muur gestuurd en na 10 tallen telefoontjes verder nog niks opgelost.Kon ik het maar terug... draaien want heb enorm spijt dat ik met deze partij in zee ben gegaanlees meer
Freddy KlokFreddy Klok
20:43 08 Jul 22
Grappig bedrijf dit, na de vele reclame die we gekregen hebben van dit bedrijf ben ik toch maar in contact gekomen omdat we ervoor kozen om zonnepanelen te nemen. Na een offerte te hebben gekregen, was de volgende stap dat er iemand zou komen kijken waar we de omvormers zouden willen hebben (in de offerte stond namelijk dat ons dak geschikt was... voor zonnepanelen). Een dag van te voren een sms van morgen komt er iemand langs...we hebben er zin in....Op de dag van werd ik gebeld dat de bezichtiging niet doorging, diegene was ziek en moest weer een maand wachten. Na die maand weer hetzelfde smsje, maar ditmaal kwam er wel iemand die na 2 minuten al weer weg was. Ons dak was toch niet geschikt door de dakpannen die erop lagen, na onderzoek op internet bleek dit niet te kloppen. Elk bedrijf die we naderhand belden konden ze bij ons wel plaatsen. Achteraf na het lezen van alle reviews over dit bedrijf mogen we blij zijn dat ze geen zonnepanelen bij ons konden/wilden plaatsen.lees meer
Sylvie GlasbergenSylvie Glasbergen
17:01 03 Jul 22
Dit jaar zijn wij verhuist naar een andere woning. De vorige bewoners huurden zonnepanelen via zelfstroom. Wij hebben dit contract overgenomen.Het huren van zonnepanelen levert niks op, het kost je alleen maar geld. Daarnaast is de klantenservice erg slecht te bereiken.Voordat we het contract overnamen hebben we meerdere keren gevraagd over... prijsindicaties. We kregen hier iedere keer op een hele vage manier reactie op. Nu we de panelen bijna een jaar huren, merken we dat die indicaties voor geen meter klopten.Wij betalen iedere maand alleen meer extra door dit bedrijf. Ik zou niemand aanraden om met zelfstroom in ze te gaan!!!!!lees meer
Sabine MSabine M
09:40 01 Jul 22
Doe geen zaken met dit bedrijf! In September vorig jaar 28 zonnepanelen laten plaatsen. Ik was deels niet thuis bij de installatie. Super lelijk gemaakt en het gebouw beschadigd. Als meer dan 10 maanden probeer ik te communiceren met klantenservice Zelfstroom. Medewerkers zijn vreselijk, tonen geen begrip en zijn ronduit arrogant en niet... oplossingsgericht. Antwoorden duren en duren en niks wordt opgelost. In de tussentijd ook nog ontdekt dat de app en meterstanden niet kloppen en naOnlangs van ellende er maar mijn eigen elektricien op te hebben gezet dat om te ontdekken dat de LAN kabel los in de kast hangt en nooit aangesloten is geweest door Zelfstroom. 2 weken geleden beloofde een medewerker me dat er nu écht een servicemedewerker zou komen om het op te lossen en hij had ook nog het lef om te zeggen dat als het mijn schuld was ik het zelf moest betalen. Hoe durf je na iemand 10 maanden van het kastje naar de muur te hebben gestuurd. Of alles goed werkt weet ik dus ook nog niet omdat het systeem niet goed verbonden is. Dus nogmaals ga naar een ander bedrijf voor je panelen. !!!lees meer
Robert DiscoRobert Disco
19:12 26 Jun 22
26 Januari is de btw teruggave bevestigd. Inmiddels zitten we op 27 Juni en heb ik nu na 5 maanden nog niks mogen ontvangen. De btw terug gave word gedaan uit handen gegeven door het bedrijf De Centrale BTW Teruggave. Slechte communicatie van zowel Zelfstroom/De Centrale BTW Teruggave. Al meerdere malen mail/telefonisch contact gehad. Heel jammer... dit want de communicatie bij het kopen van de zonnepanelen was goed maar na het betalen is dit volledig opgehouden. Terwijl als je aanbied de btw teruggave te verzorgen. Zorg dat dit dan ook goed gebeurd.lees meer
Henk ZuidamHenk Zuidam
11:22 20 Jun 22
Offerte ontvangen, berekening week ruim 70% af van de werkelijkheid.Heb duidelijk aangegeven dat ik nog bijna 2 jaar een contract heb voor een tarief van 0.22 ct per kwh.In de offerte berekenen ze een "referentietarief" van 49 ctIk hou niet van naaien zonder zoenen.Daarnaast als je het omrekend kom je aan 3 euro per watt piek. Wow dit is echt... heel hoogWil echt zo, 'n bedrijf niet binnen latenlees meer
Martijn FranssenMartijn Franssen
20:09 08 Jun 22
Reageren niet op de storingsmeldingen en tientallen telefoontjes. Onze nieuwe zonnepanelen staan na 2 maanden in storing en reageren nergens op. Slecht bedrijf, niet mee in zee gaan! De panelen staan ondertussen 2 maanden in storing! #slechteservice #slechtmanagement #onbetrouwbaar
FemkeFemke
17:35 08 Jun 22
Ik ben niet tevreden over de aankoop van zonnepanelen via zelfstroom, op alle punten in het proces is verkeerde informatie gegeven en ik zou dit bedrijf aan niemand aanraden. Het contact met de medwerkers van zelfstroom, heb ik als zeer teleurstellend ervaren, er werd geen enkele verantwoordelijkheid genomen over de verkeerde informatie die is... gegeven en ook werden afspraken niet nagekomen. De klantenservice is niet tot slecht bereikbaar, en afspraken worden niet nagekomen. Zelfstroom besteed de plaatsing uit aan een ander bedrijf, die vervolgens weer een ander bedrijf inschakelt. Zodra er iets mis gaat wijst iedereen naar elkaar en moet je als klant maar zelf uitzoeken wie je gaat helpen.lees meer
Stan OphorstStan Ophorst
15:13 23 May 22
Ik had hoop dat het nu eens een keer niet nodig om gelijk dit te moeten schrijvenMaar na vorige week maandag met bijna 12 monteurs hier bezig hadden wij hoop dat 97 panelen zo klaar zouden zijnWe zijn nu een week verder en ze zijn nog niet klaarVandaag zijn er 3 mensen een paar uur geweestOver de monteurs trouwens geen verkeerd woord want die... doen gewoon netjes hun werkMaar toen ze klaar waren zeiden ze dat ze niet wisten wanneer er weer andere kwamen om de rest 37 panelen af te werken en aan te sluiten toen werd ik niet echt vrolijkAan het bellen geslagen niemand weet ietsJammer om zo nu al te moeten beginnenHoop op een nette oplossinglees meer
js_loader
Zelfstroom

Zelfstroom
Statenlaan 14
5223 LA 's-Hertogenbosch
https://zelfstroom.nl

(0)

Neem contact op met dit bedrijf

Met dit formulier wordt jouw contactaanvraag doorgezet naar het betreffende bedrijf. Heb je nog behoefte aan iets meer algemene informatie voordat je een offerte laat opvragen door het bedrijf? Neem in dat geval gerust contact met ons op.
  • Het energieloket gaat vertrouwelijk om met jouw gegevens. Lees onze privacyverklaring en disclaimer.

Beoordelingen

Waarom staat dit bedrijf op deze website? 

Dit bedrijf staat op het Energieloket Rivierenland, omdat het één of meerdere maatregelen kan uitvoeren om jouw huis te verduurzamen. Het Energieloket heeft afspraken met dit bedrijf gemaakt over de offerte, omgangsvormen en voldoet aan de belangrijkste kwaliteitseisen.

Geef een antwoord